Veelgestelde vragen
Hier vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen. Als uw antwoord er niet bij staat, neem dan contact op met onze klantendienst en wij helpen u graag verder.
Hier vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen. Als uw antwoord er niet bij staat, neem dan contact op met onze klantendienst en wij helpen u graag verder.
U klikt op „Kaart nu aanvragen” en volgt de aanvraagprocedure. Wij nemen deze aanvraag in behandeling en verstrekken u een tankkaart.
Wij sturen u automatisch uw gebruikersnaam en wachtwoord wanneer uw account is opgezet en de tankkaarten gebruiksklaar zijn.
Geen inlog gegevens ontvangen? Neem contact op via klantendienst@fleetcorcards.be
U kunt uw tankkaart gebruiken bij alle Shell-stations in België. Als u een multi-netwerk tankkaart hebt, kunt u deze ook gebruiken in de tankstations van Shell-partner DATS24.
Houders van een internationale tankkaart kunnen deze in liefst 26.000 pompstations in 31 landen gebruiken.
U regelt zelf welke producten er aangeschaft kunnen worden met uw tankkaart. Behalve voor brandstof kunt u uw pas gebruiken om producten te kopen bij de het tankstation, zoals een autowasbeurt, olie, ruitenwisservloeistof, etc.
FLEETCOR biedt de volgende aankoop categorieën:
0: Alleen geschikt voor diesel
1: Geschikt voor alle brandstoffen
2: Geschikt voor alle brandstoffen en auto gerelateerde (autowas,olie, ect.)
Is uw tankkaart defect? U kunt via het Self-Serve portaal een nieuwe tankkaarte aanvragen, vergeet na ontvangst van de nieuwe tankkaart uw oude (defecte) tankkaart niet te blokkeren.
Is uw tankkaart verloren of gestolen? Meld dit direct via +32 (0)2 3648965 een nieuwe tankkaart kunt u vervolgens aanvragen via het Self-Serve portaal.
Wanneer uw tankkaart gestolen is dient u hier tevens aangifte van te doen bij de politie.
FLEETCOR biedt twee factuur mogelijkheden aan;
1. Via het beveiligde Self-Serve portaal waar u de facturen kunt downloaden en tevens uw tankkaart(en) kunt beheren.
2. Facturen kunnen ook per post worden verstuurdtegen een kleine vergoeding.
Uw facturen zijn dag en nacht te bekijken via Self-Serve.
Om uw facturen in detail te bekijken/downloaden op onze Self-Serve;
Nadat u ingelogd bent:
- Klik eerst op ‘facturen en betalingen’.
- Daarna klikt u op ‘zoeken’.
- Daaronder verschijnen de resultaten.
- U klikt op het ‘+’-teken aan de linkerkant.
- Er verschijnt nu een extra balk met een Excel pictogram en een pdf pictogram.
- Kies voor het pdf pictogram.
- Open of download de factuur.
- Nu kunt u de factuur inzien.
Bij vragen over uw factuur kunt u contact opnemen met factuur@fleetcorcards.be
Als u van Shell naar FLEETCOR bent gemigreerd, kunt u uw oude facturen bekijken via Shell Card Online.
Stuur een e-mail naar wachtwoord@fleetcorcards.be en vermeld uw klantnummer in de het onderwerp van uw e-mail. Wij maken dan een nieuw wachtwoord voor u aan.
Het is helaas niet mogelijk uw huidige gegevens te veranderen op een bestaande tankkaart, u kunt een nieuwe kaart bestellen via het Self-Serve portaal.
Vergeet na ontvangst van uw nieuwe kaart de oude niet te blokkeren.
FLEETCOR biedt op dit ogenblik helaas nog niet de mogelijkheid een voorkeur pincode op te geven of om een bestaande pincode te veranderen.
Elke kaart wordt automatisch voorzien van een unieke pincode.
FLEETCOR werkt hard om deze mogelijkheid zo spoedigmogelijk te bieden.
Het 'Clean Advantage' programma is een programma waarmee u uw bijdrage kunt leveren om de CO2-uitstoot te verminderen. Een bijdrage van slechts 1 % van uw nettotankvolume volstaat al om in nieuwe projecten te investeren, die voor een beter klimaat zorgen. Doe mee en help ons bomen te planten en alternatieve energieën op te wekken, opdat ook de kinderen van uw kinderen zuivere lucht kunnen inademen.
Meer informatie over vindt u of hier.
Op verzoek zijn wij graag bereid u een jaarlijks e-certificaat te verstrekken met de exacte hoeveelheid koolstof die uw wagenpark in het voorgaande jaar minder heeft uitgestoten.